232. Nowickicsorba (kb. 2123 m).

A Sasorom és a Nagy Buczynowatorony közötti, meglehetős hosszú, vízszintes gérincszakasznak közepetáján egy süvegalakú, hegyes gerinctornyocska emelkedik. E tornyocska és a Nagy Buczynowatorony között fekszik a Nowickicsorba, amelyena Pańszczycavölgyből a Buczynowavölgybe lehet átkelni. Könnyű átjáró, amely azonban a nálánál jóval könnyebb és egyszerűbb Krzyżnevel szemben általánósabb használatra nem igen jön tekintetbe.

1. A Pańszczycavölgyből (északról).
Könnyű.

A Pańszczycavölgyben a Czerwony Stawtól még kb. 3/4 óra hosszat követjük a Krzyżnere vezető gyalogösvényt (237. fej. 1.). Ezután jobbra letérünk róla s omladékon ama sziklasarkantyú tövébe megyünk fel, amely a Nowickicsorbától jobbra emelkedő - fentebb említett - gerinctornyocska esésvonalában a völgy törmeléklejtőjébe előugrik. A sarkantyútól jobbra levő szikláknak tartunk. Innen egy sziklapárkány balra felvisz a sarkantyú hátára, azután az igen meredek, sikamlós fűvel áttört lejtőn zeg-zugban emelkedő csapáson felfelé tartva, egy kis térségre jutunk, amely a csorbától aláeső sziklák alatt fekszik.
Innen: vagy a balra felhúzódó, meredek törmelékes folyosót követjük, amely a hágótól kissé balra éri el a gerinc magaslatát; vagy pedig (ajánlatosabb) egyenest felfelé, a bordán levő kis párkányra, azután igen mállékony sziklákon fel a hágóra (a Czerwony Stawtól 2 ó.).
(A. Panek 1903 VIII. 12.)

2. A Buczynowavölgyből (délről).
Könnyű.

A Lengyel Öttavi menedékháztól a Krzyżnere vezető ösvényen a Buczynowa völgybe (237. fej. 2). Kevéssel azután, hogy az ösvény átkelve a Kozi Wierch nyúlványain, belép a Buczynowavölgybe, balra elhagyjuk az ösvényt s a völgyben egyenest felmegyünk (északra) a felső völgyterraszra, a Buczynowatornyok tövébe. A Buczynowacsorbából lehúzódó szakadék kifolyását képező törmeléklejtőn, majd füves padokon felmegyünk ahhoz a folyosóhoz, amely a Nagy Buczynowatorony bal szélén húzódik fel. Vagy a folyosótól balra levő sziklákon, vagy magában a folyosóban menve fel, füves lejtőre jutunk, amelyen a csorba irányában emelkedünk tovább, azután kevéssel a csorba alatt egy sima meredek kőlapot balról megkerülve, mindjárt utána fennállunk a csorbán (összesen 21/4 ó.).
(W. Gadowski, F. H. Nowicki és A. Panek, J. Buc podgyászhordóval 1902 VIII. 19.)