183. Oszterva (1984 m)

Ostrva

Osterwa

Hochwaldkuppe

A Tupáról (Tompa-hegyről) DNy felé lejtő hegyhátnak a Menguszfalvi-völgy felé tolt előfoka az Oszterva. Vele az egész hegynyúlvány Ny felé véget ér. Az Oszterva a Tátra d. oldalának legkönnyebben elérhető hegye. Kilátása gyönyörű, mély bepillantást enged a Menguszfalvi- és Omladék-völgybe, és ezek hegykoszorújára.

183.A A Poprádi-tótól (É-ról)
0/9

A szállodától a piros jelzésű ösvényen -- Felső turistaúton (Magistrálé) -- a tavat balról megkerülve az Oszterva lábához, és számos kisebb-nagyobb szerpentinen fel a hegy tetejétől b. fekvő Oszterva-nyeregbe. A nyeregből j. letérünk a jelzett ösvényről, és egymásra hányt tömbökön pár perc alatt a tetőre (1 ó 15 p).

183.B A Sziléziai-háztól, a Felső turistaúton (Magistrála)

A Sziléziai-ház mögötti piros jelzésen a Felkai-völgyet Ny-ról határoló hegyoldalra, és ezen rézsút b. fel a Gerlachfalvi-katlan alatti, nagy kiterjedésű omladékos lejtőre. Ezt dny. irányban keresztezve és a Batizfalvi-dombot (1799 m) a teteje alatt megkerülve (kevéssel előtte a Tátraszéplak felől feljövő ösvény) be a Batizfalvi-völgybe. Ennek k. oldalán közel vízszintesen é. irányban tovább a hátsó völgykatlan felé. A Batizfalvi-tavat (1898 m) kifolyásánál érjük el. (1 ó 15 p.) A tó d. partja után az ösvény rávisz a Koncsiszta széles dk. gerincnyúlványára, mögötte keresztezi a Rét-nyeregből lejövő Kis-Zúgópatak-völgyet, körüljárja a Klín (Ék-hegy) d. hegyorrát, átkel a Tupáról (Tompa-hegyről) DNy felé lehúzódó nagy, meredek teknőn, és felvezet az Oszterva-nyeregbe (1 ó 15 p). Itt b. elhagyjuk az ösvényt, és pár perc alatt elérjük az Oszterva tetejét.

183.C Felsőhágiról
0/9

Készített ösvényen. A villamosmegállótól a Csorbai-tó felé vezető műutat 15 p-ig követve, a Nagy-Zúgó-patakhoz érünk. A híd után szekérút ágazik el j. Erre térünk rá. Az erdészlak mögött kettéágazik az út: j. a Batizfalvi-tóhoz vezető ösvény, mi a b. vezető erdei utat követjük, amelyen 1 ó alatt a nagy Stadló-rétre jutunk. Mögötte a lejtő erősebben kezd emelkedni. Nemsokára kiérünk a szálerdőből, és a kanyargó ösvény sűrű törpefenyők közt emelkedik az Oszterva d. füves gerincháta felé, majd ennek mentén tovább. Kevéssel a hegytető alatt egy vaspóznánál élesen j. kanyarodik és ék. irányban 10 p alatt felvisz az Oszterva tetejére. (Felsőhágitól 3 ó.)